5 otázek před tvorbou webových stránek
2. 09. 2023Přemýšlíte o vytvoření nových webových stránek? Než se pustíte do projektu tvorby webu, je důležité si položit pár klíčových otázek.
V tomto článku nastíníme pět otázek, které byste si měli položit před začátkem tohoto online dobrodružství. Odpovědi na tyto otázky vám pomohou vytvořit pevný základ a dosáhnout vašich cílů s novými webovými stránkami.
Proč chcete webové stránky? Jaký je hlavní cíl webu?
Než se pustíte do tvorby webových stránek, je zásadní si položit otázku, jaký konkrétní cíl chcete pomocí nich dosáhnout.
Mít webové stránky pouze z důvodu, že chcete mít nějakou vizitku, již nestačí. Webové stránky musí být aktivním nástrojem, který poskytuje hodnotu vašim návštěvníkům a pomáhá vám dosáhnout vašich konkrétních cílů.
- Chcete získat nové zákazníky?
- Chcete představit novou službu?
- Plánujete prodávat produkty nebo služby?
- Chcete poskytovat informace a vzdělávat vaše publikum?
- Chcete budovat povědomí o vaší značce nebo působit profesionálně?
- Chcete prezentovat schopnosti a ujistit klienta, že je v dobrých rukách?
Každý z těchto cílů může vyžadovat specifické strategie a přístupy k designu a obsahu vašich webových stránek.
Kdo je vaše cílová skupina?
Každá webová stránka by měla být navržena s ohledem na svou cílovou skupinu.
Pokud budete rozumět potřebám a preferencím cílové skupiny, budete schopni vytvořit obsah, který bude pro ně hodnotný a zajímavý.
- Kdo jsou vaši potenciální návštěvníci?
- Jaké jsou jejich potřeby a zájmy?
Tyto otázky vám pomůžou vytvořit obsah a design, který osloví vaši cílovou skupinu.
Jaký obsah budete na webu sdílet?
Obsah je klíčovým prvkem každé webové stránky a je nesmírně důležitý z několika důvodů.
Již při prvním pohledu musí obsah návštěvníky zaujmout, aby je motivoval k prozkoumání stránek dále. Před tvorbou webových stránek byste si měli promyslet, jaký typ obsahu budete na svých stránkách prezentovat – texty, obrázky, videa, blogové články, apod.
- Jaké informace a proč je chcete návštěvníkovi prezentovat?
- Co by si měl návštěvník zapamatovat, když opustí vaše webové stránky?
Jak se uživatelé dozví o vašem webu?
Podobně jako při návrhu samotného webu je klíčové přemýšlet o strategiích, které umožní uživatelům objevit vaše webové stránky.
- Má uživatel web objevit ve vyhledávačích jako Google nebo Seznam?
- Dostane se na web prostřednictvím vašich sociálních sítí?
- Dozví se o webu na doporučení od přátel?
- Využijete online reklamu na získání nových uživatelů?
Jak budete měřit úspěch webových stránek?
Měli byste si stanovit měřitelné cíle pro své webové stránky. Měření úspěchu webových stránek je nezbytným krokem pro každého majitele nebo správce webu. Znamená to, že budete systematicky sledovat výkonnost vašich stránek a analyzovat, jak efektivně dosahují stanovených cílů. Bez správných metrik by bylo obtížné zjistit, co funguje a co ne a jakým způsobem zlepšit webové stránky.
- Jak budete sledovat návštěvnost a konverze?
- Podle čeho určíte, že jsou webové stránky úspěšné?